Francois Delecour a dat recital pe macadamul moldav

Francois Delecour - locul 1 clasament general - Raliul Moldovei-Bacau 2012

Pilotul francez s-a impus în 7 din cele 9 probe speciale și a câștigat într-o maieră de mare campion ediția din 2012 a Raliului Moldovei-Bacău 2012.

Francois Delecour a terminat en-fanfare Raliul Moldovei-Bacău, câștigând ultima probă specială și, implicit, cursa. Deși a mers la siguranță, având un timp cu aproape 15 secunde mai slab față de prima trecere, Delecour a reușit performanța de a se impune în toate probele speciale din ziua a doua.
În total, pe macadamul moldav, francezul a câștigat 7 din 9 probe speciale, reușind să demonstreze că și un bolid S2000 poate bate mașinile cu configurația R4.

Astfel, la a treia încercare, Delecour a câștigat primul raliul din România. Totuși, nu trebuie omis faptul că francezul are mai bine de 2000 de kilometri parcurși cu un Peugeot S2000.

„Sunt foarte mulțumit că am câștigat la Bacău. Am avut un început de an dificil, în care am schimbat trei mașini și nu este chiar atât de ușor, întrucât se mai schimbă și comenzile. Astfel, această victorie este extrem de importantă, iar restul sezonului îl voi face cu acest Peugeot S2000. Proba lungă din Raliul Moldovei a fost excepțională. A fost tehnică și rapidă. Chiar dacă sunt obișnuit din Campionatul Mondial cu astfel de probe speciale, aceasta m-a solicitat foarte mult. Organizatori de raliuri din România ar trebui să caute astfel de probe speciale, întrucât pe ele este spectacolul”, a spus francezul.

Francois Delecour - locul 1 clasament general - Raliul Moldovei-Bacau 2012

Un amortizor spart și victoria s-a dus

Gergo Szabo, care a început ziua în postura de lider, a trebuit să se mulțumească doar cu locul 2. Și asta pentru că, la prima trecere pe Nevila, din cauza unui amortizor spart, se poate spune că a pierdut raliul. Handicapul pe care l-a avut față de Delecour, înaintea ultimelor treceri pe probele speciale, era imens și pilotul maghiar a renunțat să forțeze inutil, mulțumindu-se cu „argintul”.

„A fost un raliu foarte frumos, iar proba lungă a fost superbă. Mi-a plăcut foarte mult, chiar dacă acolo am pierdut raliul. Francois Delecour este un pilot foarte experimentat și, ca să-l bat, trebuie să dau 110 %. Cine știe, dacă nu s-ar fi spart amortizorul, poate alta ar fi fost desfășurarea ostilităților. Dar, am pierdut mult timp și nu mai avea nici un sens să forțez. Sunt foarte mulțumit de rezultatul obținut și acum aștept Clujul”, a punctat Gergo Szabo.

Gergo Szabo - locul 2 clasament general - Raliul Moldovei-Bacau 2012

Al treilea podium pentru Spitzmuller

Csaba Spitzmuller a „bifat”, la Bacău, al treilea podiul consecutiv în acest sezon, după locurile obținute la Brașov și Timișoara. Spitzmuller a avut, pe aproape toate probele specile, probleme cu setările și cu tendința supraviratoare a bolidului său. Astfel, că pe ultima specială, aproape că s-a plimbat pe traseu, permițându-și acest lux datorită avansului pe care îl avea în fața lui Dan Gîrtofan.

„A fost un raliu frumos, cu probe speciale spectaculoase. Anul trecut noi nu am fost la Bacău, întrucât am mers în campionatul Ungariei și nu a fost chiar atât de bine. Nu știam ce ne așteaptă, dar am și avut probleme cu electronica, cu pneurile, cu stabilitatea. Oricum, suntem fericiți pentru acest loc trei obținut, întrucât este al treilea podium consecutiv în România. Sigur vom merge în România până la finalul campionatului”, a spus Csaba Spitzmuler.

Csaba Spitzmuller - locul 3 clasament general - Raliul Moldovei-Bacau 2012

„Giri” a inventat setarile corecte pentru „Bebelușă”

Chiar dacă are o „Bebelușă” (Skoda Fabia S2000) nouă la dispoziție, cu care încearcă să se acomodeze, folosind primele etape din campionat ca pe niște adevărate sesiuni de teste, Dan Gîrtofan acumulează la fiecare cursă puncte importante, ce îl mențin în lupta pentru titlu. Și dacă în partea a doua a sezonului „Giri” nu o mai încurcă pe „Bebelușă”, va avea un cuvânt greu de spus în lupta pentru cununa cu lauri, care se dă la final de sezon.

„A fost o cursă în care am încercat să ne acomodăm cu «Bebelușa» și ne-am jucat toată ziua cu setările. Am inventat lucruri pe care probabil că alți le știau, dar nu au vrut să ni le spună. La final, lucrurile au început să meargă și mi-a plăcut la nebunie cum s-a comportat «Bebelușa». Oricum, nu am nici o presiune a rezultatlui, întrucât acest campionat este pentru acomodarea cu noul bolid. Apoi, vom vedea ce va fi”, a punctat Gîrtofan.

Dan Girtofan

Cu o mașină de împrumut, mai mult nu se putea

Valentin Porcișteanu a venit la Bacău cu mașina de anul trecut a lui Titi Aur și a avut parte de un raliu de coșmar. S-a chinuit pe probe, a încercat toate setările posibile, a schimbat combustibilul, dar mai sus de locul 5 nu a putut urca.
Totuși, „Vallino” rămâne liderul clasamentului general și la Cluj va reveni cu al său Mitsubishi Evo 10 R4, iar datele problemei se vor schimba.

„Important este că am ajuns cu mașina întreagă la final și am rămas liderii clasamentului general. Atât ne mai trebuia, să o «îndoim», că mai avem una lovită acasă. Trecerea de la R4 la Evo 9 s-a simțit și, chiar dacă am încercat să facem tot posibilul, mai mult nu am reușit. Am muncit enorm în aceste zile pentru a pune mașina la punct și îi mulțumim lui Titi Aur pemtru mâna de ajutor pe care ne-a întins-o. Nu știu ce ne-am fi făcut dacă nu ne-ar fi dat mașina”, a declarat campionl național en-titre.

Valentin Porcisteanu - castigator clasa 3 - Raliul Moldovei-Bacau 2012

Cel mai bun rezultat al sezonului pentru Marișca

Edwin Keleti a terminat pe 6, fiind urmat de Bogdan Marișca, clujeanul fiind lovit de ghinion la Raliul Moldovei. Nimic nu a mers așa cum trebuia, iar un raliu ce trebuia să aducă puncte s-a transformat într-un test pe macadam.

„Am terminat reliul pe locul 7 și am obținut cel mai bun rezultat din campionat. Este hilar, dar asta este situația. Am încercat toate setările posibile, dar nu am scăpat de probleme. Subaru R4 este un model în plină dezvoltare și problemele sunt multe. Nu-mi închipuiam că așa va fi 2012, dar mergem înainte”, a precizat Bogdan Marișca, clujeanul traversând, cel puțin până acum, unul dintre cele mai negre sezoane din ultimii 10 ani.

Lista piloților ce au punctat în clasamentul general a fost completată de Lucian Preda, noul lider de la clasa 3, Simone Tempestini, care a „bifat” primele sale puncte într-o etapă, și Alexandru Filip.

Bogdan Marisca

Palidă consolare

Consolarea lui Valentin Porcișteanu a venit de la clasa 3, acolo unde s-a impus, în fața coechipierului său Edwin Keleti, în timp ce al treilea a terminat Lucian Preda, care, încă, păstrtează șefia în clasamentul general.

Filip l-a devansat pe Grigorescu la două roți motrice

Lupta la două roți motrice a fost infernală, iar câștigătorul s-a decis abia la finalul ultimei probe speciale, șansa zâmbindu-i lui Alexandru Filip, care a forțat la maximum pe ultima specială, reușind să-l depășească pe George Grigorescu, care a a pierdut timp prețios pe ultima „bucla” a cursei, „reușind” să risipească avansul de 8.1 secunde pe care îl avea.

„Am mers la maximum, pentru că altă șansă nu am avut. George Grigorescu a avut un ritm ridicat de cursă, care a scos untul din noi și din mașină. A fost o zi perfectă și, în mod sigur, am fost motivat și de fiul meu, care a venit la primul său raliu”, a precizat Filip, care este la a doua victorie a sezonului la două roți motrice.
„Bronzul” la două roți motrice i-a revenit sibianului Sebastian Barbu, care, încet, dar sigur, începe să adune trofee la această clasă.

Alexandru Filip - castigator 2 roti motrice - Raliul Moldovei-Bacau 2012

Năstase a câștigat duelul cu Barbu

Și la Cupa „Logan” a fost o luptă incredibilă, pe care Bogdan Barbu a pierdut-o în fața lui Bogdan Năstase la prima trecere pe Nevila, atunci când a „luat” 26 de secunde și, din lider, cu 12 secunde avans, s-a trezit în urmăritor, cu 14 secunde de recuperat.
A forțat brașoveanul pe ultimele treceri pe Hemeiuș și Trebeș, a ajuns la un handicap de doar 4.3 secunde și totul urma să se decidă pe Nevila 2. Și, la finalul specialei, incredibil, dar adevărat, cei doi piloți au terminat exact în același timp, iar victoria finală i-a revenit lui Năstase, în timp ce „bronzul” i-l-a lui Viorel Ivan.
Același podium ca la Cupa „Dacia” s-a înregistrat și la clasa 9.

Bogdan Nastase - catigator Cupa Dacia - Raliul Moldovei-Bacau 2012

Prima victorie pentru Tempestini jr.

Simone Tempstini a făcut, la Bacău, cea mai bună cursă a carierei sale și, pe lîngî cele 2 puncte „bifate” la general, a obținut prima victorie la juniori. În clasamentul juniorilor, italianul a fost urmat, în ordine, de Rareș Tomiță și Raul Badiu. Ierarhia debutanților a fost dominată de Raul Badiu, podiumul fiind completat de Bogdan Vrabie și Ioan Zarug.

Imbatabilul Danny Ungur

Ca de obicei, Daniel Ungur, cu al său Mitsubishi Evo 6, defilează la clasa 11, având deja trei succese consecutive, iar al doilea titlu național se vede deja la orizont. Fără sî fie presat de presiunea rezltatului, Ungur merge relaxat, se distrează, iar rezultatele nu încetează să apară. Mai mult, în fiecare cursă, „Danny” și-a făcut loc și în topul unui clasament open, iar acest lucru nu este la îndemâna oricărui pilot de la 11.

Daniel Ungur - castigator clasa 11 - Raliul Moldovei-Bacau 2012

ESD Rally Team s-a impus la echipe

Victoria lui Francois Delecour de la general și clasa 2 (50 p), coroborată cu punctele aferente locului 2 (18 p) aduse de Bogdan Barbu la clasa 9, au însemnat, cu un total de 68 puncte, triumful E.S.D. Rally Team în întrecerea echipelor.
„Argintul” le-a revenit celor de la BCR Leasing Racing Team, cu 61 puncte (Valentin Porcișteanu – 35 p și Edwin Keleti – 26 p), în timp ce ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Jack Daniel’s Racing Team, cu 54 puncte (Gergo Szabo – 36 p și Rareș Tomiță – 18 p).

Clasament general final Raliul Moldovei-Bacău 2012:
1. Delecour – 1:19:20.4, 2. Szabo – 1:20:48.4, 3. Spitzmuller – 1:21:42.0, 4. Gîrtofan – 1:22:03.7, 5. Porcișteanu – 1:23:27.5, 6. Keleti – 1:24:32.8, 7. Marișca – 1:25:01.4, 8. Preda – 1:26:41.4, 9.

Clasament general Campionatul Naţional de Raliuri – DUNLOP 2012:
1. Valentin Porcișteanu – 60 p, 2. Csaba Spitzmuller – 51 p, 3. Dan Gîrtofan – 39 p, 4. Francois Delecour – 35 p, 5. Gergo Szabo – 30 p, 6. Edwin Keleti – 18 p, 7. Preda – 14 p, 8. Filip 9 p, 9. Tomiță – 8 p, 9. Marișca – 8 p.

Raliul Moldovei-Bacau – Parteneri:

A treia etapa a Campionatului National de Raliuri – Dunlop, este o competitie organizata sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, cu sprijinul Consiliului Judetean Bacau, Consiliului Local si al Primariei Municipiului Bacau si este sustinuta de:

Parteneri: Centrul Auto Skoda Bacau, Nevila, Arena Mall, Hotel „Decebal”, Jidvei

Partener asociat: Dunlop – sponsor oficial al Federatiei Romane de Automobilism Sportiv

Eveniment organizat cu sprijinul: Inspectoratului Judetean de Politie Bacau, Inspectoratului Judetean de Jandarmi Bacau, Inspectoratului Judetean pentru Situatii de Urgenta Bacau, Regia Nationala a Padurilor Bacau, Serviciul Judetean de Ambulanta Bacau.

Parteneri media : TVR 3, TVR Iasi, Trustul „Desteptarea”, Autoexpert, Adevarul, Catavencii, Academia de Test Drive, Radio „Conect”, Ziarul „Ora 25”, 1TV Bacau, AutoRally Magazin, www.autorally.ro, www.rallymagazin.ro