Bogdan Marisca a castigat raliul, Vali Porcisteanu este noul campion absolut !

Bogdan Marisca si Sebastian Itu si-au adjudecat Raliul Moldovei Comfert 2011, ultima etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2011, intrecere derulata sub egida FRAS.

Clujeanul a dominat intrecerea, conducand in clasament de la prima si pana la ultima proba speciala.

”Ma bucur ca am incheiat cu o victorie un sezon deloc usor. Mi-am dorit victoria in aceasta intrecere, dar, asa cum aminteam inca de la conferinta de presa care a precedat competitia, nu m-am gandit vreo clipa ca as putea deveni campion. Titlul este al lui Vali, care a muncit pentru acest rezultat si nu ma asteptam ca el sa greseasca aici. In opinia mea, Vali este un invingator meritoriu, a muncit enorm pentru a obtine aceasta performanta si, felicitandu-l din suflet, ii spun bun venit in…”Clubul Campionilor”, a declarat, la final, Bogdan, care si-a trecut in cont cu acest prilej un nou titlu de vicecampion.

Marco Tempestini si Danny Ungur – ultimul, aflat de data aceasta la Clasa 3, dupa ce a castigat titlul la Clasa 19- au completat un podium integral pentru Napoca Rally Academy. Pe pozitia a patra s-a clasat, la revenirea in CNRD, Claudiu David. Trebuie precizat ca initial acesta era situat pe pozitia a saptea, insa performanta sa pe PS6 fusese ”alterata” de faptul ca s-a oprit pentru a-l ajuta pe Norbert Bereczki, care se rasturnase, sa elibereze drumul. Cum oficialii cursei au decis ca David (ca si Horatiu Savu si Jean Tatu) sa primeasca timpii de pe PS9, sectiune pe care s-a clasat al doilea, Claudiu a terminat intrecerea pe locul patru.

Locul cinci le-a revenit lui Vali Porcisteanu si Dan Dobre. Ei au venit la aceasta etapa avand drept unic obiectiv titlul national, care era garantat, chiar in cazul victoriei lui Bogdan, de o clasare mai sus de locul 8. ”Pana la urma, titlul conteaza. Am muncit alaturi de partenerii nostri un an intreg pentru acest rezultat, pe fiecare proba speciala, in lupta cu adversarii si secundele, iar aici ne-am propus sa evitam orice risc. Sincer, unicul sentiment pe care il incercam in momentul de fata este acela de satisfactie. Probabil ca abia zilele viitoare, atunci cand se va disipa emotia momentului, ne vom da seama cu adevarat cat cantareste acest succes”, a precizat, vizibil emotionat, la incheierea competitiei, Vali Porcisteanu.
Rares Tomita a fost, ca si la Iasi, o placuta surpriza, si a incheiat intrecerea pe locul 6 in ierarhia generala, urmat de Titi Aur. Dan Gîrtofan s-a clasat pe locul 8 si a incheiat sezonul pe pozitia a treia. Dupa incheierea intrecerii, brasoveanul a declarat: ”La fel ca in 2004, cand am castigat titlul, am avut emotii pana la final, dar am obtinut pozitia de care aveam nevoie pentru a-mi atinge obiectivul”.

Grigorescu se impune la doua roti motrice
Ultimele doua pozitii din Top 10 au fost obtinute de George Grigorescu si Vlad Cosma. Dupa ce Vlad a fost vreme buna la conducere, pe PS10 GxG si-a depasit rivalul cu 27 de secunde si si-a trecut in cont titlul national. O performanta notabila in conditiile in care pentru George, care si-a adjudecat si titlul la Clasa 5, sezonul a inceput mai tarziu. Trebuie precizat si faptul ca acesta este al 10-lea titlu pentru Grigorescu in intrecerea masinilor cu doua roti motrice, succesul venind la fix o jumatate de veac de la startul carierei.
In schimb, Vlad Cosma s-a impus la Clasa 6 si, profitand de abandonul lui Bereczki, a obtinut titlul de campion. Este al doilea din acest an pentru Vladut (alaturi de triumful in intrecerea Juniorilor) si al treilea trofeu, pentru ca tot el este si castigatorul Citroen Trophy Romania.

Duel pe muchie de cutit intre Ivan si Nastase
Viorel Ivan a condus ostilitatile, insa la finele PS10 a lovit radiatorul, iar pe ultima proba avea sa piarda prima pozitie in fata lui Bogdan Nastase. Drept urmare, acesta si-a adjudecat atat titlul la Clasa 9, cat si in Cupa Dacia. Totodata, Nastase s-a impus si in Trofeul Klar macadam, competitie in care se impune pentru a doua oara la rand.

Verdict si la Clasa 11
La aceasta etapa s-a constituit si Clasa 11, astfel ca titlul se juca inca. Catalin Berari avea neaparata nevoie de victorie pentru a mai avea sanse si avea sa obtina prima pozitie. Insa, gratie avansului acumulat pana acum, lui Liviu ii era suficient sa termine intrecerea. Lucru pe care l-a facut (incheind chiar pe podium), astfel ca si-a adjudecat cununa cu lauri. Berari a obtinut locul doi in ierarhia 2011, in timp ce ”bronzul” ii revine lui Florin Crisan.

Final in forta pentru Preda
Romulus Preda a castiat la Clasa 19 si Raliul Moldovei Comfert. Este al treilea succes la rand pentru Preda, pilot care termina sezonul pe pozitia secunda a ierarhiei, dupa Danny Ungur.

Raliul Moldovei-Comfert a reprezentat ultima etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2011, competitie organizata sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv. Intrecerea s-a desfasurat cu sprijinul Consiliului Judetean Bacau, Primariei Municipiului Bacau, COMFERT.

Parteneri oficiali: Centrul Auto Skoda Bacau, Dedeman, G4S, Duralube, Arena Mall, Lukoil, Karcher prin Instalco Group, Hotel Decebal, Vostok Europe prin Russian Shop, RUSTRANS, CONEXTRUST.

Parteneri tehnici: Autoritatea Nationala pentru Sport si Tineret Bacau, CS Xkape Bacau, Regia Nationala a Padurilor Romsilva, CAT GUARD Security, Jidvei, Selena Motorsport, A-Car, Ludicass Bacau

Eveniment organizat cu sprijinul: Directiei Silvice Bacau, Serviciului de Politie Rutiera Bacau, Inspectoratului Judetean de Jandarmi Bacau, Inspectoratului Judetean pentru Situatii de Urgenta Bacau.

Parteneri media: TVR 3, TVR Iasi, 1TV Bacau, Ziarul de Bacau, Desteptarea Bacau, Mens Health, Autoexpert, Playboy, www.autorally.ro, www.rallymagazin.ro

Pagina web oficiala: www.raliul-moldovei.ro